Deklaracja dostępności
Powiat Jarociński zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Powiatu Jarocińskiego.
Data publikacji strony internetowej: 2014-11-18. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-05-20.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Odnotowane problemy:
- wśród opublikowanych dokumentów ponad 980 plików PDF nie posiada warstwy tekstowej - pliki będą sukcesywnie dostosowywane;
- w strukturze Biuletynu istnieją podstrony, których nazwy powtarzają się i/lub nie posiadają sensu poza kontekstem (którym są ich nadrzędne strony) - nazwy podstron będą sukcesywnie uzupełniane;
- na wielu podstronach istnieją "udawane" listy, które będą sukcesywnie formatowane jako wykazu numeryczne/punktowe.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-03-09. Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-05-20
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: extranet Joanna Paździerska.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Brygida Andraszak, andraszak.brygida@powiat-jarocinski.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 62 740 79 22. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna Starostwa Powiatowego w Jarocinie
Budynek przy Alei Niepodległości 10-12 w Jarocinie - parter
Budynek wyposażony jest w podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich prowadzący do drzwi wejściowych Starostwa, od strony Alei Niepodległości 12, umożliwiający dostanie się do wszystkich pomieszczeń Starostwa w tym: Sekretariatu (biura podawczego) oraz biur poszczególnych wydziałów i referatów. Przy wejściu znajduje się również dzwonek przywoławczy dla osób potrzebujących pomocy. Wejście główne do budynku, przy Al. Niepodległości 10, jest niedostepne dla osób poruszających sie na wózkach inwalidzkich (wysokie schody).
Osoba ze szczególnymi potrzebami, jeżeli jest taka potrzeba, uzyskuje pomoc w sekretariacie. Mieści się on na parterze budynku przy wejściu głównym. Pracownik sekretariatu przeprowadza wstępną rozmowę w celu ustalenia charakteru załatwianej sprawy, następnie powiadamia właściwego do jej załatwienia pracownika odpowiedniego wydziału Starostwa. Powiadomiony pracownik udaje się niezwłocznie do sekretariatu w celu obsłużenia osoby ze szczególnymi potrzebami. Po zakończeniu obsługi pracownik sekretariatu służy pomocą osobie potrzebującej w opuszczeniu urzędu. W budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami (klucz znajduje się w sekretariacie). Toaleta wyposażona jest w bezprzewodowy system przywoławczy.
Budynek przy ulicy Kościuszki 10 w Jarocinie – parter i I piętro
Budynek wyposażony w dzwonek przywoławczy przy drzwiach wejściowych od strony parkingu z boku budynku (dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim). Po przywołaniu pracownik Starostwa (Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami) może obsłużyć osobę bezpośrednio przy wejściu do budynku lub skierować do Sekretariatu w sąsiednim budynku Starostwa, przy alei Niepodległości 10. Pracownik sekretariatu przeprowadza wstępną rozmowę z osobą ze szczególnymi potrzebami w celu ustalenia charakteru załatwianej sprawy, następnie powiadamia, właściwego do jej załatwienia, pracownika odpowiedniego wydziału Starostwa. Powiadomiony pracownik udaje się niezwłocznie do Sekretariatu w celu obsłużenia osoby. Po zakończeniu obsługi pracownik Sekretariatu służy pomocą osobie potrzebującej w opuszczeniu urzędu. W budynku brak toalety przystosowanej dla osób z niepełnosprawnościami.
Budynek przy ulicy Zacisznej 2a w Jarocinie - parter
Budynek wyposażony jest w podjazd do drzwi wejściowych, od strony ul. Zacisznej 2, umożliwiający dostanie się osobie na wózku inwalidzkim na parter do pomieszczeń Starostwa (Referat Komunikacji i Dróg), gdzie osoby te mogą załatwiać swoje sprawy urzędowe. W budynku brak toalety przystosowanej dla osób z niepełnosprawnościami.
Przed każdym budynkiem Starostwa Powiatowego w Jarocinie wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Inne udogodnienia
Obsługa osób z niepełnosprawnością wzroku:
- Starostwo zapewnia możliwość wejście do budynku osobie korzystającej z psa asystującego. Pracownik Starostwa może poprosić właściciela psa o okazanie dokumentów potwierdzających, że pies jest psem przewodnikiem/asystującym;
- Starostwo zapewnia informację o rozkładzie pomieszczeń we wszystkich budynkach w sposób wizualny i dotykowy. Przy drzwiach wejściowych do budynków znajdują się mapy tyflograficzne z rozkładem pomieszczeń w budynkach, wykonane z akrylu z barwnym poddrukiem i warstwą dotykową oraz brajlem, montowane na ścianie;
- Na schodach wejściowych do budynków Starostwa zamontowano nakładki kątowe aluminiowe, antypoślizgowe w kolorze czarnym;
- Przed wejściami do wszystkich budynków Starostwa znajdują się pasy ostrzegawcze zewnętrzne informujące o wejściu do budynku. Pasy w kolorze grafitowy zostały zamontowane trwale do podłoża;
- Wewnątrz budynku przy Al. Niepodległości 10-12 (wzdłuz całego korytarza) oraz przy ul. Zacisznej (w korytarzu głównym) znajdują się linie prowadzące składające się z poczwórnej linii w kolorze kontrastowym do posadzki;
- We wszystkich budynkach Starostwa, przed wejściem do biur, znajdują się pola uwagi składające się z pojedynczych guzów w kolorze kontrastowym do posadzki;
- W budynku przy Al. Niepodległości 10 -12 wszystkie drzwi do biur zaopatrzone są w tabliczki z opisami pomieszczeń w alfabecie Braille'a;
- Starostwo zapewnia elektroniczny dostęp do dokumentów (w tym w formacie pdf), informacji o swojej działalności, regulaminach i procedurach;
- Stanowisko obsługi klienta wyposażone jest w ramkę do podpisu oraz lupę elektroniczną ułatwiającą złożenie podpisu oraz odczytanie dokumentów przez osobę niewidomą lub słabowidzącą.
Obsługa osób z niepełnosprawnością słuchu i trudnościami w komunikowaniu się:
- Starostwo zapewnia obsługę z pomocą tłumacza języka migowego przez wykorzystanie zdalnego dostępu online do usługi tłumacza przez stronę internetową. Każdorazowo tłumaczenie odbywa się w czasie rzeczywistym. Klient nie musi z wyprzedzeniem zgłaszać chęci skorzystania z usługi;
- W budynku Starostwa przy Al. Niepodległości 10-12 w punkcie obsługi klienta oraz w punkcie nieodpłatnej pomocy prawnej dostępne są pętle indukcyjne, które wspomagają słyszenie. Stanowiska oznaczone są odpowiednim piktogramem, widocznym na wejściu. Osoba słabosłysząca nie musi zgłaszać chęci skorzystania z pętli. Urządzenie działa przez cały czas.
Obsługa osób z niepełnosprawnością intelektualną osób w spektrum autyzmu:
- Starostwo zapewnia informacje i możliwość komunikacji w tekście łatwym do czytania i zrozumienia (tekst ETR).
Metryka
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2020-03-11 09:58
Rejestr zmian
- zmieniono 2020-03-11 09:58 przez Konfigurator systemu